Bayburt’un İlk Tatil Köyü Hizmete Başladı

Yayınlama: 23.08.2014
A+
A-

Bayburt’ta doğa turizmini geliştirmek ve il dışından gelen hemşehrilerimizin ailece kalabilecekleri mekânlar oluşturmak amacıyla Bayburt Belediyesi tarafından yapımı tamamlanan “Saklı Cennet Tatil Köyü” hizmete başladı.

Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı’nın (KUDAKA) Küçük Ölçekli Altyapı Mali Destek Programı kapsamında 2013 yılında yapımına başlanan Saklı Cennet Tatil Köyü’nde her biri 50 metrekareden oluşan 15 adet prefabrik evin kapıları yerli ve yabancı turistlere açıldı.

Şehir gürültüsünden uzak, doğayla iç içe, şehir merkezine 2 kilometre yakınlıkta ve Çoruh Nehri yakınında hizmete sunulan tatil köyünde konaklamanın yanı sıra dinlenme ve bireysel sporlar yapma imkânları da yer alıyor.

“İl Dışındaki Hemşehrilerimiz Konaklama Mekanları Oluşturduk”

İlk etapta 15 prefabrik evle başlayıp devamında yeni yapılacak evlerle tatil köyünün gittikçe büyüyeceğini belirten Belediye Başkanı Mete Memiş yaptığı açıklamada, “Burada yapılmış olan yer bizden önceki dönemde başlatılmış olup bizimde devam ettirdiğimiz bir proje. Bayburt’un dışında yaşayan hemşehrilerimizin, kardeşlerimizin yazın gelip rahatlıkla kalabileceği ferah, rahat mekânlar oluşturduk. Şuanda 15 tanesi hazır, 10 tanesinin yapımı devam ediyor. 6 tanede biraz daha ileride İl Özel İdaresi’nin var; tarzları bunlardan biraz farklı onlarda belediyemiz bünyesinde hizmete sunulacak” dedi.

“Yeşillendirme Çalışmaları Devam Ediyor”

İl dışında yaşayan hemşehrilerimizin yazın Bayburt’a geldiklerinde ailece rahatlıkla kalabilecekleri, yeşille iç içe temiz havayı teneffüs edebilecekleri mekânlar oluşturmak amacıyla böyle bir projeyi hayata geçirdiklerini ifade eden Belediye Başkanı Memiş, “İşte Çoruh vadisinde bu yerler yapıldı. Şuanda faaliyette yeşillendirme çalışmaları devam ediyor. Önümüzdeki yaz meyve ağaçlarının da dikilmesiyle birlikte yeşillendirme çalışmalarının da tamamlanmasıyla dışarıda yaşayan hemşerilerimizin hizmetine sunulacak” diye konuştu.

“Benzer Bir Proje Kaleardı Mahallesi’nde de Hayata Geçecek”

Günlük 40-45 TL’den başlayan fiyatlarla kiralama işlemlerinin başladığını, Saklı Cennet Tatil Köyü Projesi’nin bütün sosyal ve sportif alanlarıyla hizmete sunulmasının ardından benzer bir projenin Kaleardı Mahallesi’nde başlayacağını dile getiren Belediye Başkanı Memiş, konuşmasını şu şekilde sürdürdü:

“Buradaki amacımız tamamen Bayburt’ta evi olmayan hemşehrilerimizin rahatlıkla gelip kalabilecekleri mekânlar tesis etmek. Ben inanıyorum ki, bu hizmeti hemşerilerimiz fazlasıyla hak ediyor. Onlara bu hizmeti sunmakta belediye olarak bizim görevimiz diye düşünüyorum. Bunun ileriye doğru şu faydası olacaktır. Biz hani diyoruz ya, ‘Bayburt’umuzu seviyorum ikametimi de Bayburt’a aldırıyorum.’ Hemşerilerimiz bu rahatlığı gördükleri zaman inanıyoruz ki, ikametgâhlarını Bayburt;’a aldırmak konusunda hiçbir tereddütleri olmayacak. Buda bizim amaçladığımız Bayburt’umuzun nüfus artışını kendiliğinden gerçekleştirecektir.”

“Her Geçen Gün Bayburt Daha Güzel, Daha İyi, Daha Özlenen Bir Şehir Olacak”

“Bayburt’umuz da bu gördüğünüz mini modern tatil köylerini çoğalttığımız zaman Bayburtlu kardeşlerimiz Bayburt’ta rahatça yaşayabilirler. Bayburt yazın 140 bin nüfusu barındırıyor. Hâlbuki biz İller Bankası’ndan 75 bin nüfusa göre yardım alıyoruz. Hastanelerimiz 75 bin nüfusa göre doktor alıyor. Diğer kamu kurumlarında çalışan memurlarımız bu nüfusa göre dağıtılıyor. Bunun içinde diyoruz ki, nüfus kayıtlarınız 31 Aralık’a kadar Bayburt’ta olsun ki bu hizmetleri devletten daha çok alalım. İller Bankası’ndan belediyemize ve İl Özel İdaremize gelen pay artsın ki, Bayburt’umuza hizmetleri de artıralım. İnşallah bunlar çoğalacak ve her geçen gün Bayburt daha güzel, daha iyi, daha özlenen bir şehir olacak.  Arkadaşlarımızın, hemşehrilerimizin geldiklerinde başka yerleri övmek yerine gittiklerinde anlatacakları, övünecekleri bir Bayburt’u hepimiz birlikte inşallah oluşturacağız. Biz bu gayretin içindeyiz. Bu çalışmaları yaparken bir takım eksiklilerimiz olabilir bu eksiklikleri hangi kardeşimiz görürse ve uyarırsa karşılık bulacak ve o eksiği de gidermiş olacağız.”