“Resmi Yazışma Kuralları” anlatıldı

“Resmi Yazışma Kuralları” anlatıldı
Yayınlama: 30.04.2015
A+
A-

Bayburt Üniversitesi Genel Sekreterliği tarafından ‘Resmi Yazışma Kuralları’ konulu seminer düzenlendi.

Bayburt Üniversitesi Genel Sekreterliğinin koordinatörlüğünde Üniversitede çalışan personelin eğitim gereksinimlerinin karşılanmasının yanı sıra kurumsal gelişme ve uygulamaları izleme, program geliştirme, çözümleme ve değerlendirmelere yönelik  ‘Resmi Yazışma Kuralları’ semineri gerçekleştirildi.

Bayburt Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanı Hayrettin Dilek tarafından verilen seminer, 28-29 Nisan 2015 tarihlerinde iki grup halinde yapıldı.

Dilek, seminerin katılımcılara yönetimin günlük işleyişinde iletilmeye çalışılan bilgi ve düşüncelerin istenildiği gibi ilgililere aktarılmasını sağlamak ve yazılı iletişimin teknik ve uygulamalar konusunda deneyim kazandırmak amacıyla yapıldığını belirtti.

Dilek, “Son kırk yıldan beri dört kez her on yılda bir çeşitli değişikliklerle güncellenen, günün şartları ve ihtiyaçlarına göre uygun hale getirilen, son şekli ise 2 Şubat 2015 tarihli resmi gazetede yayımlanarak 2 Mart 2015 tarihinde de yürürlüğe girmiş bulunan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”in eğitim programına birimlerin yazı işleri ve insan kaynakları bölümlerinde görevli personelin yanı sıra diğer personelimiz katıldı. Resmi yazışma çok önem arz etmektedir. Kamu kurumları tarafından hazırlanan yazıların kurallara bağlanması, gerek içerik gerekse şekil olarak bazı esaslarla ilgilidir. Yazılarda birliğin sağlanması, yazışmaların kontrol altına alınması ve işlemlere resmi bir kimlik kazandırılması açısından resmi yazışmalar önemlidir. Kamu kurumları yazıyla konuşur, yazı kurumun dilidir, devlet kurumlarının hafızası arşivdir, arşivler de yazıyla oluşur, yazı bir kurumun kalitesini ve kimliğini yansıtmaktadır. Atalarımız ’Söz Uçar Yazı Kalır’  demişlerdir” açıklamasında bulundu.

Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.