nöbetçi eczanetürkülerbarlarbayburt sporpuan durumubayburt üniversitesibayburt belediyesibayburt valiliği
DOLAR
8,6467
EURO
10,3207
ALTIN
494,50
BIST
1.402
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bayburt
Parçalı Bulutlu
33°C
Bayburt
33°C
Parçalı Bulutlu
Perşembe Parçalı Bulutlu
31°C
Cuma Çok Bulutlu
30°C
Cumartesi Gök Gürültülü
31°C
Pazar Parçalı Bulutlu
30°C
Doğu Karadeniz Belediyeler Birliği (DKBB) 2021 Yılı 1. Olağan Meclis Toplantısını gerçekleştirdi. Trabzon’da gerçekleştirilen toplantıya Bayburt’tan, Bayburt Belediye Başkanı Hükmü Pekmezci, Aydıntepe Belediye Başkanı Haşim Şentürk, Gökçedere Belediye Başkanı Yavuz Bakır ve Bayburt Belediyesi Meclis Üyesi Çetin Köse katıldı. Genel kurul öncesi ilk olarak Trabzon Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Atilla...
Bayburt Üniversitesi her yıl olduğu gibi bu yıl da yeni bölüm ve programlar açarak öğrenci sayısını artırmaya ve akademik yönüyle büyümeye devam ediyor. Kurulduğu ilk günden bu yana hem akademik yönü hem de fiziki imkânları ile gelişmeye devam eden Bayburt Üniversitesi, yeni akademik yılda da öğrenci alımı yapacağı yeni bölüm...
Bir kitap düşünün! Kahramanı bir halk aşığı olsun… içeriği de çelişkilerle örülsün ve akademisyenler tarafından derlensin, hem de maharet gömlekleri giydirilsin… öyle bir kitap düşünün ki adına da ‘kitap’ denilsin. İşte o kitabı ben geçenlerde okudum. Necmettin Tozlu, Necdet Tozlu ve Mürsel Ağaç tarafından derlenen Nisan 2016 yılı baskılı Aşık...
Türk Eğitim-Sen, 15 Temmuz 1921 tarihinde Mustafa Kemal Atatürk tarafından düzenlenen I. Maarif Kongresi’nin 100. yılında 2. Maarif Kongresi kapsamında ‘Spor Eğitim Çalıştayı’ ve ‘Türk Kültürü ve Eğitim Çalıştayı’ düzenledi. 2. Maarif Kongresi kapsamında Türk Eğitim-Sen Bayburt Şubesi tarafından ‘Türk Kültürü ve Eğitim Çalıştayı’ gerçekleştirildi.  Bayburt Öğretmenevi’nde düzenlenen çalıştaya Bayburt...

Eğitimci Zeynep Lembet’ten müşteri vurgusu

Eğitimci Zeynep Lembet’ten müşteri vurgusu
20.01.2021
A+
A-

Ticaret Bakanlığı desteğiyle Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Bursa Siyahı İnciri Ur-Ge Projesi kapsamında gerçekleşen ikinci online eğitim yapıldı. Eğitimi veren Dr. Zeynep Lembet, müşterilerin kardeşlerden daha iyi tanınması gerektiğini söyledi.

Pazarlama Stratejileri ve Marka Yönetim Danışmanı ve Eğitmen Dr. Zeynep Lembet ve Dijital Pazarlama Uzmanı Emre Reçber tarafından Ur-Ge kümesinde yer alan firmaların katılımcılarına verilen eğitime, UYMSİB Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Senih Yazgan katıldı. Çalışma kapsamında 3 gün boyunca online olarak düzenlenen eğitimde, ‘Tarımsal Markalaşma ve Dijital Tanıtım’ konusu kapsamlı bir şekilde ele alındı.

PAZARLAMANIN ÖNEMİ

Eğitimin başlangıcında konuşan UYMSİB Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Senih Yazgan, “Bursa Siyahı İnciri, şehrimizle özdeşleşmiş dünya pazarında rakibi ve ihracatında limiti olmayan özel ve önemli bir ürün. Dolayısıyla bu ürünün üretimi, tanıtımı ve pazarlamasının daha da geliştirilmesi gerekiyor. Bursa Siyahı İnciri’nin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırmaya yönelik desteklenmesi ve üyelerimizin uluslararası rekabet alanlarında yurt içi ve yurt dışında birlikte hareket etmeleri amacıyla Birliğimiz çeşitli faaliyetler yürütüyor. Bunun sürekliliğini sağlama açısından pandemi nedeniyle bir arada olamasak da online toplantılarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.

HER ŞEY ÖLÇÜMLENMELİ

Eğitmen Dr. Zeynep Lembet ise, değişen tüketici profillerini takip edebilmek ve onlara uygun pazarlama stratejileri geliştirmek adına ölçümleme yapmanın elzem olduğuna dikkat çekti. Lembet, “Herkesin olduğu bir pazardaysanız mutlaka ölçümleme yapmanız gerekir. ‘Bence’ diye bir şey yok, her şeyi ölçümlemek mecburiyetindesiniz. Çünkü yeni sosyo-ekonomik katmanlar oluştu, yeni tüketici profilleri gelişti. Özellikle pandemi döneminde pek çok değişiklik oldu bu yüzden tüketiciye nasıl hitap edeceğimizi tekrar ölçümlemek gerekiyor. Pazarlama yöneticilerinin başarısı, büyük ölçüde, faaliyette bulunacağı pazarları tanımasına ve pazarların özelliklerini ve büyüklüğünü açıkça belirlemesine bağlıdır” ifadelerini kullandı.

Pazarlama karmalarından da bahseden Lembet, “Pazarlama kavramında dağıtım ağı, konumlama ve fiyat çok önemlidir. Bunlar mutlaka senkronize bir şekilde gitmelidir. Ürününüz harika, fiyatınız şahane de olsa dağıtım ağını kuramaz ve tüketiciye eşit zamanda ulaştıramazsanız, fiyatını oturtamazsanız başarılı olamazsınız. Birçok marka bunları yapamadığı için havada kaldı ve günümüzden silindi gitti” diye konuştu.

MÜŞTERİ EKMEK ALIRKEN BİLE FAYDA BEKLİYOR

Firmalara ‘Müşterinizi kardeşinizden iyi tanımalısınız’ diyen Lembet, sözlerini şöyle noktaladı: “Artık müşteri, ürünlerden bambaşka şeyler bekliyor. Her şeyin en fazlasını istiyor, en fazlasını sorguluyor, başka yerde aldığı hizmetin aynısını farklı yerde de istiyor. Kişiye özel tasarımlar, üretimler ön plana çıktı. Temel gıda maddesi ekmek alırken bile bize bir fayda sunmasını istiyoruz. Marka, bu değerleri önemsemeli. Tüm bunları yapmadığınız takdirde sıradan bir marka olarak yola devam edersiniz. Müşterinizi çok iyi hatta kardeşinizden bile iyi tanımalısınız. Müşteri davranışları sadece satın alma davranışları değil, altında bir sürü motivasyon var, bunları göz ardı etmemek gerekiyor.”

 

 

 

Diğer gün de Dijital Pazarlama Uzmanı Emre Reçber tarafından firmaların dijital markalaşma ve dijital pazarlama süreçleri anlatıldı. 3  gün süren eğitim, soru cevap bölümü ile sona erdi.

 

 

 

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.