nöbetçi eczane türküler barlar bayburt spor puan durumu bayburt üniversitesi bayburt belediyesi bayburt valiliği
DOLAR
7,4294
EURO
8,9820
ALTIN
412,55
BIST
1.471
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Bayburt
Çok Bulutlu
3°C
Bayburt
3°C
Çok Bulutlu
Cumartesi Parçalı Bulutlu
4°C
Pazar Kar Yağışlı
5°C
Pazartesi Kar Yağışlı
2°C
Salı Çok Bulutlu
3°C
26 Şubat 1992 yılında Azerbaycan’ın Dağlık Karabağ bölgesi Hocalı kasabasında yaşanan katliamın yıl dönümünde Bayburt Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü tarafından çevirimiçi karma sergi düzenleniyor. Bayburt Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Resim Bölümü tarafından gerçekleştirilen “Hocalı ‘Unutmadık, Unutturmayacağız” başlıklı ulusal jürili karma sergi, 26 Şubat-5 Mart 2021 tarihleri...
Yapılan Çalışmalar Kapsamında 2 Şüpheli Yakalandı! Bayburt emniyeti, uyuşturucu ve uyarıcı madde tüccarlarına geçit vermiyor. Yapılan çalışmada iki şüpheli yakalandı. Konuyla ilgili Bayburt Emniyet Müdürlüğü’nden yapılan açıklama şöyle: “Bayburt Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğünce, koronavirüs salgınına karşı tedbirler alınarak uyuşturucu ve uyarıcı madde ticareti ve kullanımını bertaraf etmeye...
Türkiye İstatistik Kurumu, 2020 yılı evlenme ve boşanma istatistiklerini açıkladı. Bayburt’ta evlenme işlemleri: TÜİK Erzurum Bölge Müdürlüğünden alınan bilgiye göre, 2001 yılında 801 evlilik işleminin gerçekleştiği Bayburt’ta, her geçen yıl daha da düşerek 2020 yılı itibarıyla 425 evlilik gerçekleşti. Bayburt’ta boşananların sayısı: 2020 yılında 35 çiftin boşanması gerçekleşti. Bayburt’ta akraba...
KUDAKA, toplam 56 milyon TL’lik yatırımda 36 milyon TL ve bin kişilik istihdam istihdam desteği sağladı. Kuzeydoğu Anadolu Kalkınma Ajansı (KUDAKA) tarafından 3 Kasım 2020 tarihinde ilan edilen “Sektörel Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Altyapı Programı” kapsamında sunulan projelerin değerlendirme sonuçları bugün Erzurum’da gerçekleştirilen 132. Yönetim Kurulu toplantısında onaylandı.   Bölgenin öne çıkan turizm,...

Eğitimci Zeynep Lembet’ten müşteri vurgusu

Eğitimci Zeynep Lembet’ten müşteri vurgusu
20.01.2021
A+
A-

Ticaret Bakanlığı desteğiyle Uludağ Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği (UYMSİB) Bursa Siyahı İnciri Ur-Ge Projesi kapsamında gerçekleşen ikinci online eğitim yapıldı. Eğitimi veren Dr. Zeynep Lembet, müşterilerin kardeşlerden daha iyi tanınması gerektiğini söyledi.

Pazarlama Stratejileri ve Marka Yönetim Danışmanı ve Eğitmen Dr. Zeynep Lembet ve Dijital Pazarlama Uzmanı Emre Reçber tarafından Ur-Ge kümesinde yer alan firmaların katılımcılarına verilen eğitime, UYMSİB Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Senih Yazgan katıldı. Çalışma kapsamında 3 gün boyunca online olarak düzenlenen eğitimde, ‘Tarımsal Markalaşma ve Dijital Tanıtım’ konusu kapsamlı bir şekilde ele alındı.

PAZARLAMANIN ÖNEMİ

Eğitimin başlangıcında konuşan UYMSİB Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Senih Yazgan, “Bursa Siyahı İnciri, şehrimizle özdeşleşmiş dünya pazarında rakibi ve ihracatında limiti olmayan özel ve önemli bir ürün. Dolayısıyla bu ürünün üretimi, tanıtımı ve pazarlamasının daha da geliştirilmesi gerekiyor. Bursa Siyahı İnciri’nin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü arttırmaya yönelik desteklenmesi ve üyelerimizin uluslararası rekabet alanlarında yurt içi ve yurt dışında birlikte hareket etmeleri amacıyla Birliğimiz çeşitli faaliyetler yürütüyor. Bunun sürekliliğini sağlama açısından pandemi nedeniyle bir arada olamasak da online toplantılarımıza devam ediyoruz” diye konuştu.

HER ŞEY ÖLÇÜMLENMELİ

Eğitmen Dr. Zeynep Lembet ise, değişen tüketici profillerini takip edebilmek ve onlara uygun pazarlama stratejileri geliştirmek adına ölçümleme yapmanın elzem olduğuna dikkat çekti. Lembet, “Herkesin olduğu bir pazardaysanız mutlaka ölçümleme yapmanız gerekir. ‘Bence’ diye bir şey yok, her şeyi ölçümlemek mecburiyetindesiniz. Çünkü yeni sosyo-ekonomik katmanlar oluştu, yeni tüketici profilleri gelişti. Özellikle pandemi döneminde pek çok değişiklik oldu bu yüzden tüketiciye nasıl hitap edeceğimizi tekrar ölçümlemek gerekiyor. Pazarlama yöneticilerinin başarısı, büyük ölçüde, faaliyette bulunacağı pazarları tanımasına ve pazarların özelliklerini ve büyüklüğünü açıkça belirlemesine bağlıdır” ifadelerini kullandı.

Pazarlama karmalarından da bahseden Lembet, “Pazarlama kavramında dağıtım ağı, konumlama ve fiyat çok önemlidir. Bunlar mutlaka senkronize bir şekilde gitmelidir. Ürününüz harika, fiyatınız şahane de olsa dağıtım ağını kuramaz ve tüketiciye eşit zamanda ulaştıramazsanız, fiyatını oturtamazsanız başarılı olamazsınız. Birçok marka bunları yapamadığı için havada kaldı ve günümüzden silindi gitti” diye konuştu.

MÜŞTERİ EKMEK ALIRKEN BİLE FAYDA BEKLİYOR

Firmalara ‘Müşterinizi kardeşinizden iyi tanımalısınız’ diyen Lembet, sözlerini şöyle noktaladı: “Artık müşteri, ürünlerden bambaşka şeyler bekliyor. Her şeyin en fazlasını istiyor, en fazlasını sorguluyor, başka yerde aldığı hizmetin aynısını farklı yerde de istiyor. Kişiye özel tasarımlar, üretimler ön plana çıktı. Temel gıda maddesi ekmek alırken bile bize bir fayda sunmasını istiyoruz. Marka, bu değerleri önemsemeli. Tüm bunları yapmadığınız takdirde sıradan bir marka olarak yola devam edersiniz. Müşterinizi çok iyi hatta kardeşinizden bile iyi tanımalısınız. Müşteri davranışları sadece satın alma davranışları değil, altında bir sürü motivasyon var, bunları göz ardı etmemek gerekiyor.”

 

 

 

Diğer gün de Dijital Pazarlama Uzmanı Emre Reçber tarafından firmaların dijital markalaşma ve dijital pazarlama süreçleri anlatıldı. 3  gün süren eğitim, soru cevap bölümü ile sona erdi.

 

 

 

 

 

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.