Bayburt Üniversitesi Bahar Dönemi Ders Kayıtları Başladı

Bayburt Üniversitesi Bahar Dönemi Ders Kayıtları Başladı
Yayınlama: 02.02.2015
A+
A-

2014-2015 Bahar Yarıyılı Ders Kayıtlanma İşlemleri 02-06 Şubat 2015 tarihlerinde yapılacak. Kayıtlanma işlemleri ders seçme, ücret ödemesi gerekenlerin ücret ödemesi ve danışman onayına gönderilerek öğrenci ve danışman tarafından alınan çıktının imzalanması ile sona erecek.

ÖNEMLİ AÇIKLAMALAR

2013 bahar yarıyılı, yarıyıl ağırlıklı not ortalamaları 2,00 ve üzerinde olan öğrencilerin yönetmelik gereği DC harf notlu dersleri başarılı sayılıyor. Öğrenciler, kendileri istemeleri halinde bu dersleri tekrar alabiliyor.  Dördüncü yarıyılı sonucunda Genel Ağırlıklı Not Ortalamaları 1,80 altında olanlar, yönetmelik gereği bir üst yarıyıldan ders alamıyor. Yatay geçiş, dikey geçişle gelen ve öğrenci değişim programları ile giden öğrenciler uygulamadan muaf tutuluyor. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO), 3,20 ve üstü olan öğrenciler yönetmelik gereği üst yarıyıldan 10 kredi/ECTS’ye kadar ders alabiliyor. İlahiyat Bölümü hazırlık sınıfı öğrencileri hariç olmak üzere birinci sınıf öğrencileri ders kayıtlarını kendileri Otomasyon Sistemi üzerinden yapacak.

YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER

http://www.bayburt.edu.tr/tr/ogrenci-isleri-daire-baskanligi/2014-2015-bahar-yariyili-ders-kayitlanma-islemleri adresinden ulaşılan Bayburt Üniversitesi 2015 yılı bahar yarıyılı ders kayıtlanma işlemleri için öğrenci öğretim ücreti yatırma ve öğrenci ders kayıtlanma tarihleri 02-06 Şubat 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Danışman onay süresi ise 3-13 Şubat 2015 tarihlerinde yapılacak.

DERS KAYITLANMADA BİRİNCİ ADIM

Öğrencileri kendi otomasyonlarına öğrenci numaraları ve şifreleri ile girerek ders seçme işlemlerini yapacak.  İlk adımda öğrenciler kendi otomasyonuna girdikten sonra Kayıt Yenileme (Ders Seçme) menüsüne girecek. İkinci öğretim ve normal öğrenim süresini aşan birinci öğretim öğrencileri ders seçimi yaptıktan sonra öğretim ücretini yatıracak ve ders kayıtlanma işlemini yapabilecek.

DERS KAYITLANMADA İKİNCİ ADIM

Öğrenci Kayıt Yenileme (Ders Seçme) menüsüne girdikten sonra buradan Açılan Dersler menüsüne girecek ve o dönem alması gereken dersleri işaretleyecek ve sonra alttaki Seçilenleri Ekle butonuna tıklayacak. Öğrencinin maksimum alabileceği kredi miktarı ekranın sağ üst köşesinde belirtiliyor.  Ekranın altındaki butonlar görünmüyorsa klavyeden F11 tuşuna tıklanarak ekran tam ekran yapılarak görülebilmekte. Ders seçimi yapıldıktan ve ekranda gözüken ders ücreti yatırıldıktan sonra danışman onayına gönderme işlemi yapılacak.

DERS KAYITLANMADA ÜÇÜNCÜ ADIM

Üçüncü adım olan bu işlemde açılan dersler menüsünde dersler seçildiği zaman sistem otomatik olarak Seçilen Dersler menüsüne gelecek, öğrenci bu ekranda gözüken harç miktarını yatırdıktan sonra Danışman Onayın Gönder butonuna tıklayarak danışman onayına gönderecek.

Ders silme işleminde ise öğrenci Ders Kayıtlanma Sırasında üzerine almaması gereken bir dersi yanlışlıkla almış ise Danışma Onayına Gönder işlemi yapılmadan bu kısımdan sil butonuna tıklayarak o dersi silebilecek. Öğrencinin daha önce aldığı ve başarısız olduğu ders açılan derslerde değil seçilen derslerde gözüküyor. Öğrenci bu derslerde silme işlemi yapamıyor, sil butonu pasif durumda görünüyor.

Seçmeli ders grubu altında alınması gereken ders tekrar dersi ise ekrandaki tekrar alanı kısmından bir önceki derse bağlantısı yapılması gerekiyor. Eğer seçmeli ders ilk defa alınacak ise tekrar alanı ‘yeni ders’ olarak seçilmesi gerekiyor.

Bayburt Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği madde 29’un 4 bendine göre öğrenciler tekrar etmek zorunda oldukları seçmeli ders gurubu altında birden fazla seçmeli ders açılması durumunda; daha önce başarısız oldukları seçmeli dersin yerine, seçmeli derslerini birini alabiliyor. Bu takdirde önceki ders ve çalışmalar için kullanılmış haklar yeniden kullanılamıyor. Bu nedenle seçmeli dersler için açılan derslerde yer almakta olup öğrenciler tekrar etmeleri gereken seçmeli ders grubunun altından dersi seçerek danışman onayına göndermesi gerekiyor.

Danışman onayına gönderilen ders seçimleri öğrenci tarafından takip edilebiliyor. Danışman onayına gönderilen derslere öğrenci müdahale edemiyor. Ders seçimlerinde danışmanı ile görüşerek ders ekleme ve bırakma işlemi yapılabiliyor.

Ders Ekle /Bırak işleminde ücret farkları yatırıldıktan sonra danışman onay işlemine gönderilebilecek. Öğrenci derslerini seçip, danışman tarafından derslere onay verildiği zamanKayıtlanma Aşaması Danışman Onay olarak gözüküyor.

DERS KAYITLANMADA DÖRDÜNCÜ ADIM

Danışman tarafından kesin kayıt yapıldıktan sonra ders aşamaları ‘Kayıtlanma tamamlandı’ olarak gözüküyor. Daha sonra yazdır butonuna tıklayarak 2 nüsha olarak çıktı alınarak öğrenci ve danışman tarafından imzalanıyor.

Ders kayıtlanma aşamalarında yaşanan sorunlar için [email protected] adresinden öğretim ücreti ödemlerinde yaşanan sorunlar için [email protected] adresinden irtibata geçilebilecek. Öğretim ücreti bilgisine http://www.bayburt.edu.tr/sites/default/files/274/dosyalar/harc_ucreti_odeme_durumu.pdf akademik takvim bilgisine ise http://www.bayburt.edu.tr/sites/default/files/189/dosyalar/akademik_takvim_2014-2015_enson.pdf linkinden ulaşmak mümkün.

Bir Yorum Yazın
Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.